Автоматичне оновлення періодичної нормативно-довідкової інформації за допомогою сервісу «RDI Service»

Для ліцензійних програм BAS, які мають ліцензійний супровід, розроблена можливість натисканням однієї кнопки оновлювати більше 10 довідників. Дана інформація регламентується законодавством і змінюється з різною періодичністю. Відстежувати зміни нормативів і вручну вносити інформацію в програму незручно і загрожує значною кількістю помилок.

Regulatory Data Information Service (RDI Service) - сервіс для автоматичного оновлення періодичної нормативно-довідкової інформації:

  • регламентованої інформації про ставки податків і зборів;
  • індексів інфляції;
  • курсів валют;
  • класифікатора банків;
  • класифікатора професій;
  • підстав спеціального стажу;
  • класифікатора КОАТУУ (Класифікатор об'єктів адміністративно-територіального устрою України);
  • класифікатора УКТЗЕД (Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності);
  • класифікатора ДКПП (Державного класифікатора продукції та послуг);
  • класифікатора підстав звільнення з КЗпП (Кодекс законів про працю).

З RDI-сервісом ваша програма завжди буде містити актуальну інформацію про розмір податків, зборів, зміни в державних класифікаторах.

Ви завжди будете знати:

- коли закінчується термін подання фінансової, податкової, статистичної звітності;

- граничний термін сплати податків і зборів.

Також «RDI Service» на початковій сторінці програми виводить у формі «Календаря бухгалтера» новини і події: наприклад, інформацію про майбутній он-лайн семінар розділу «Лекторій». Фактично персонально транслює вам інформацію з сайту «Информационная система ИТС».

Переваги використання цього сервісу очевидні:

- як тільки дані про зміни ставок мита, податків, зборів, класифікаторів та ін. з'явилися в офіційних джерелах, вони автоматично з'являться і у вашій системі обліку;

- прибираються ризики помилок при актуалізації інформації у випадку внесення її ручним способом - помилки введення, несвоєчасність; коли відповідальний співробітник змінився, забув, не проконтролював тощо.

- економиться робочий час на пошук інформації про зміни в Інтернеті.

Але, щоб все вищесказане запрацювало в автоматичному режимі, спочатку потрібно налаштувати роботу сервісу.

Розглянемо приклад налаштування в конфігурації BAS Бухгалтерія.ПРОФ, але вказаний сервіс працює в багатьох програмах лінійки BAS. Їх перелік можна знайти в описі сервісу «RDI Service».

Підключення інтернет-підтримки

Для включення доступу до он-лайн сервісів в конфігурації необхідно налаштувати підключення до Інтернет-підтримки. Здійснюється це в розділі «Адміністрування» - «Настройки програми» - «Інтернет-підтримка і сервіси».

Після натискання кнопки «Підключити» необхідно у формі, що відкрилася, внести свої логін і пароль на доступ до порталу ІТС: 

Ці дані ви можете отримати у Вашої обслуговуючої організації або звернутися до нас за контактами, вказаними внизу головної сторінки нашого сайту.

УВАГА! Для коректної роботи сервісу «RDI Service» літерні значення пароля доступу до сервісу повинні бути прописані з використанням тільки латинського алфавіту.

Налагоджене на цьому етапі підключення дозволить вам також автоматично оновлювати вашу програму.

Налаштування використання сервісу «RDI Service».

Далі слід налаштувати перелік даних при завантаженні. Це виконується за допомогою обробки «Налаштування RDI Service», яка відкривається за посиланням «Розширені настройки» підпункту «Настройки RDI Service» розділу «Інтернет-підтримка і сервіси».

Слід зазначити ще декілька нюансів.

Автоматично завантажуються курси для всіх валют, які вказані в довіднику «Валюти».

Крім цього курси валют за певний період можуть бути завантажені обробкою «Завантаження курсів валют RDI» (розділ «Адміністрування» - «Сервіс»). Для цього слід відкрити обробку, визначити валюти, курси яких потрібно завантажити, і натиснути на кнопку «Завантажити курси» (запускається інтерактивний процес, під час якого виконувати інші процеси неможливо) або «Запустити у фоні» (дозволяє уникнути блокування роботи).

У разі використання цієї обробки слід пам'ятати, що дані для завантаження доступні з 1 січня 2018 року.

На закладці «Нормативні величини» налаштовується склад регістрів, дані яких необхідно завантажувати.

На закладці «Класифікатори» встановлюється перелік класифікаторів, дані яких будуть оновлюватися. У разі підбору класифікатора використовується вбудований в конфігурацію або завантажений з сервісу файл. При цьому порівнюються версії класифікаторів. Завантаження нового класифікатора відбувається тільки при наявності більш свіжої версії.

Зверніть увагу, що в різних конфігураціях список оновлюваних регістрів, довідників та інших об'єктів може змінюватися.

На закладці «Новини» можна налаштувати кількість новин (автоматично 20) і склад розділів новин, які необхідно завантажувати:

• Новини ІТС: інформація про вихід нових релізів (платформи, конфігурації).

• Новини ІТС: інформація про сервіси: «Лекторій», «FREDO Звіт» і т. д. Список всіх сервісів доступний в описі Абонентського супроводу.

• Новини ІТС: поновлення довідників, «Поради лінії консультацій» і т. д.

• Новини сервісу, наприклад, про оновлення інформації.

Календар.

Інформація завантажується з рубрики «Календар бухгалтера» у вигляді календаря на поточний місяць. У ньому можна отримати інформацію про терміни подачі звітності в податкові та статистичні органи, а також графік платежів по податках і зборах в різні органи.

Якщо встановити прапорець «Відкривати новини та календар» в розділі «При запуску програми»

то при старті роботи програми на екрані «Початкова сторінка» відобразяться новини ІТС і календар бухгалтера. Прапор «Відкривати новини та календар» в настройках впливає на всіх користувачів бази.

Нагадування про те, що закінчується термін оплати якого-небудь податку або подання звіту стане гарною підмогою бухгалтеру в його роботі і допоможе уникнути штрафів від податкової і догани від начальства. Тому я настійно рекомендую використовувати даний інструмент у своїй професійній діяльності.

Права для настройки і завантаження даних сервісу «RDI Service».

Слід зазначити, що за замовчуванням налаштування і завантаження даних сервісу «RDI Service» доступне користувачам з повними правами.

Щоб надати таке право конкретним користувачам необхідно створити спеціальний профіль груп доступу:

- загальний для настройки і використання;

- або окремо профіль для настройки і профіль для використання;

- призначити для цих профілів відповідні ролі «Право запуску сервісів RDI» (для надання права завантаження даних з сервісу) і / або «Право настройки RDI» (для надання права здійснювати налаштування сервісу):

Після чого в довіднику «Користувачі» необхідним співробітникам встановлюємо позначку на право використання створеного профілю:

Вищеописана процедура створення профілю доступу і призначення прав доступу здійснюється в розділі «Адміністрування» - «Настройки програми» - «Настройки користувачів і прав».

Варіанти запуску сервісу «RDI Service»

Для автоматичного запуску сервісу в розділі «Настройки RDI Service» можна налаштувати графік старту «RDI Service». Створюється спеціальне регламентне завдання і встановлюється для нього розклад запуску:

Наприклад, щоб встановити запуск сервісу щодня о 8 годині ранку, необхідно на закладці «Загальні» в полі «Повторювати кожні» вказати 1 (тобто кожен 1 день), а на закладці «Денний» ввести в полі «Час початку» значення «08:00:00».

Якщо регламентне завдання не увімкнене або для нього не налаштований розклад, завантаження даних можна запустити вручну за допомогою обробки «Запуск завантаження RDI» (Доступ: розділ «Адміністрування» - «Сервіс»):

У вікні можна вибрати потрібні параметри запуску і відкоригувати настройки.

При виборі команди «Запустити» запускається інтерактивний процес, під час якого інші процеси неможливі. Це обмеження можна обійти, вибравши кнопку «Запустити у фоні». Результати завантаження (протокол) можна побачити, встановивши прапор «Виводити протокол завантаження».

В обробці «Запуск завантаження RDI» також є можливість перевірити доступ до сервісу за допомогою кнопки «Перевірити доступ». Якщо перевірка пройшла успішно, буде виведено службове вікно про те, що доступ дозволений.

Сервіс "RDI Service" надається користувачам, які мають діючий договір Абонентського супроводу. Вартість, варіанти підписки і умови придбання можна дізнатися, звернувшись до консультантів компанії Hotkey по телефону: 095-287-6110 або за контактами, вказаними у відповідній розділі.

Олена Албіхіна,

Сертифікований консультант-методист HOTKEY,

Експерт з автоматизації бізнес-процесів.


Бухгалтерський і управлінський облік: в чому різниця?